m

Presence

Beech, gesso, LED lamps, motion sensor

Modern man reacts to the surrounding reality in a very straightforward manner, distinguishing from the large amount of streaming information only direct causal relationships, having no time to involve in the cognitive process senses, sensors, reflection, search for answers to the eternal philosophical questions. Everything is too logical, quite understandable, calculated per second and is literally aimed at reflexes.

In spite of the crazy pace and sustainable development, we rely on the clarified and offered. It’s safe to say that partially we are still in the Middle Ages, because likewise we do not like to ask ourselves and others questions: everything should be black or white, good or bad, beautiful or disgusting. It should be just like a light bulb that lights up automatically when one enters a room. Man does not want to decide whether this is art or not, they want everything explained and ready to be consumed.

Asking what should be an icon for a modern man, the author suggests her own point of view: it’s a new technology laid on the soil used during the Spanish Inquisition and the heroic victories of Jeanne D’Arc – gesso.

Присутність

Бук, левкас, LED лампи, датчик руху

Сучасна людина реагує на оточуючу реальність надто прямолінійно, виділяючи з величезного потоку інформації лишень прямі причинно-наслідкові зв’язки, не має часу включати до процессу пізнання почуття, сенсорику, мислення, пошук відповідей на одвічні філософські запитання. Все надто логічне, цілком зрозуміле, розраховане посекундно і бувально націлене на рефлекси.

Незважаючи на шалений темп і сталий розвиток, ми покладаємось на роз’яснене і пропоноване. Можна сказати, що ми частково все ще залишаємось у Середньовіччі, бо як і тоді не любимо задавати собі і іншим питання: все має бути чорним або білим, хорошим або поганим, прекрасним чи огидним. Це має бути просто як лампочка, що вмикається автоматично, коли заходиш до кімнати.

Задаючи собі питання якою ж має бути ікона для людини сьогодення, автор пропонує свій погляд: це нові технологіі, покладені на грунт, що використовувався за часів іспанської інквизиції і героїчних перемог Жанни Д’Арк – левкас.